A Dél-alföldi Innovációs Üzleti Hálózat kiemelt célja, hogy tevékenységét középtávon az ország határain kívülre, a közép-kelet európai piacra terjessze ki.
A stratégiai célok közt szerepel egyebek mellett a tagok verseny- és innovációs képességének, valamint a közös tevékenységek számának növelése; magas minőségű szolgáltatáscsomagok kialakítása; a tagok európai uniós és hazai fejlesztésekbe, pályázatokba, kiemelt projektekbe való bevonása.
Mindezek
eléréséhez elengedhetetlen, hogy az üzleti hálózat rendelkezzen a szükséges
kompetenciákkal, versenyelőnyt mutasson fel, és képességeit hitelesen
kommunikálja célpiaca felé. Mindezen feltételeknek a DITAK egy négy pillére
támaszkodó, komplett minőségirányítási és tagminősítési rendszer kialakításával
kíván megfelelni.
1. pillér: Mivel a hálózatot
minőségbiztosított folyamatokon keresztül kívánjuk menedzselni, ennek érdekében
elengedhetetlen, hogy a Hálózatmenedzsment szervezet rendelkezzen auditált
minőségbiztosítási rendszerrel.
2. pillér: Az új tagok felvételekor jelöltminősítési rendszert alkalmazunk, emellett biztosítjuk, hogy a hálózaton belül meglegyenek a szükséges kompetenciák a tagok és a szervezet egészének szintjén is.
3. pillér: A minőség stratégiai szintű kezelésének érdekében a hálózat egészére vonatkozóan a teljeskörű minőségmenedzsment (TQM) filozófiát tükröző minőségirányítási rendszer kialakítására törekszünk, amely a meglévő erőforrások hatékony felhasználását teszi lehetővé, a folyamatos tanuláson és fejlődésen, valamint a partneri visszacsatolásokon keresztül, a külső és belső partnerek, valamint a társadalom egésze számára hasznos eredmények elérése érdekében.
4. pillér: Az auditált minőségbiztosítási rendszerre építve, a hálózati kiválóság biztosítása érdekében a European Foundation for Quality Management (EFQM) által létrehozott Európai Minőségi Díj elnyerését célozzuk, ami a teljeskörű minőségmenedzsment szemlélet és rendszer alkalmazását igazolja az üzleti hálózat egészére vonatkozóan.